FAQ - ofte stillede spørgsmål
Her på siden kan du finde svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest får.
Finder du ikke svar på, hvad du søger, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 43711777 eller e-mail [email protected].
Hvad gør jeg, hvis jeg har brug for akut hjælp uden for jeres åbningstid?
Har du brug for akut hjælp i forbindelse med en skade eller et uheld uden for vores åbningstid, har vi en række samarbejdspartnere, som kan hjælpe dig døgnet rundt. Læs mere her
Hvordan anmelder jeg en skade?
Hvis du har haft en skade relateret til én af de forsikringer, du har tegnet hos os, skal du anmelde den til os hurtigst muligt. Du kan læse mere og anmelde skaden på siden her.
Hvor kan jeg få et overblik over gebyrer mm., som jeg kan blive opkrævet?
Som forsikringsselskab er vi pålagt at opkræve en række lovbestemte afgifter, bidrag og gebyrer. Du kan se en fuld oversigt over gebyrer mm., som vi er pålagt at opkræve, på siden her.
Hvorfor kan jeg ikke se regninger fra Gartnernes Forsikring i e-Boks?
Automatisk arkivering kan skjule vores opkrævninger
En årsag til, at du ikke kan se regninger fra os i din e-Boks kan være, at der er opsat automatiske arkiveringsregler for post fra Gartnernes Forsikring. Du kan tjekke om dette er tilfældet – samt ændre på det – under ”Indstillinger” i din e-Boks.
Sådan ser du dine regninger på Borger.dk eller Virk.dk
På borger.dk og virk.dk kan du som udgangspunkt kun læse post fra offentlige myndigheder. Men du har mulighed for at ændre på dine indstillinger, så du også kan læse post fra private virksomheder som os.
- Vælg ”Indstillinger”
- Klik på ”Rediger profil”
- Sæt flueben ved ”Jeg ønsker at kunne se indholdet fra e-Boks sammen med min post fra offentlige myndigheder”.
Hvordan sender jeg en sikker e-mail til jer?
Vi har en særlig postkasse til ”sikker e-mail”, som du kan bruge, hvis du skal sende følsomme oplysninger til os. Du kan sende en sikker e-mail til: [email protected]. Det kræver, at du har opsat dit e-mail program til at køre med MitID - se vejledning hos MitID
Hvad skal jeg give samtykke til for at tegne forsikring?
I forbindelse med, at du tegner forsikringer hos os, giver du samtykke til, at vi må indhente og videregive dine kundeoplysninger. Læs mere her
Hvordan bestiller jeg et rødt kort?
Når du tegner en kaskoforsikring til din bil hos os, får du også automatisk en gratis SOS-redningsforsikring, der sikrer dig assistance, når du kører i udlandet - også kendt som "det røde kort. Det røde kort er et bevis på, at du har en kaskoforsikring, som giver dig ret til at få vejhjælp i udlandet via SOS International.
Du behøver ikke at medbringe det røde kort, når bare du har din bils registreringsnummer samt tlf. nr. til SOS International: +45 70 10 50 52. Vi anbefaler, at du downloader SOS's app "Rødt kort", som er designet til at yde dig hurtig hjælp, når du har brug for det i udlandet.
Vil du alligevel gerne have det røde kort liggende fysisk i bilen, er du velkommen til at skrive til os på [email protected], så fremsender vi kortet til dig på e-mail eller i e-boks, så du kan printe det selv.
Hvordan bestiller jeg et grønt kort?
Det grønne kort er et bevis på, at du har en ansvarsforsikring. Du behøver som udgangspunkt ikke at medbringe det grønne kort i de fleste europæiske lande, når bare du har din bils registreringsnummer samt tlf. nr. til SOS International: +45 70 10 50 52. Kører du i Østeuropa eller uden for Europa, herunder Storbritannien, skal du dog kunne fremvise det grønne kort digitalt (se i hvilke lande, du behøver det grønne kort her).
Skal du bruge det grønne kort, kan du bestille det her.
Hvor finder jeg mit vejhjælpskort?
Når du har tegnet en vejhjælpsdækning hos os, kan du få assistance hos SOS Dansk Autohjælp på tlf.nr. +45 70 10 80 90. Med vejhjælp kan du få assistance til bugsering, starthjælp, hjulskifte, brændstofudbringning, døroplukning mm. Det en god idé at printe Gartnernes Forsikrings vejhjælpskort ud og altid have det i bilen, så du nemt kan få hjælp, hvis uheldet er ude.
Vi har sendt dit vejhjælpskort til dig sammen med policen på din bilforsikring. Har du modtaget din police i e-boks, vil du derfor også kunne finde dit vejhjælpskort her. Kan du ikke finde det, er du velkommen til at skrive til os på [email protected], så fremsender vi kortet til dig påny i e-boks eller på e-mail.
Hvor finder jeg mit årsrejsekort?
Med en årsrejseforsikring har du adgang til SOS Internationals danske alarmcentral på tlf. +45 70 10 50 50 døgnet rundt over hele verden, hvis du har brug for hjælp ved akut tilskadekomst eller sygdom. Det er en god idé at printe Gartnernes Forsikrings rejseforsikringskort ud og altid have det med på rejsen, så du nemt kan få hjælp, hvis uheldet er ude.
Vi har sendt dit årsrejsekort til dig sammen med policen på din familieforsikring. Har du modtaget din police i e-boks, vil du derfor også kunne finde dit årsrejsekort her. Kan du ikke finde det, er du velkommen til at skrive til os på [email protected], så fremsender vi kortet til dig påny i e-boks eller på e-mail.
Hvor finder jeg skema til regulering af arbejdsskade?
Har du brug for at regulere din arbejdsskadeforsikring, kan du logge ind online og udfylde vores reguleringsskema. Det kræver, at du har policenr. og en adgangskode. Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os. Log ind her.
Hvordan opsiger jeg mine forsikringer?
Generelt gælder det for vores private forsikringer, at de er tegnet for 1 år ad gangen og kan opsiges til hovedforfald. Ønsker du at opsige en eller flere forsikring hos os, skal du sende os en skriftlig opsigelse min. 30 dage før hovedforfald.
Du har som privat forbruger desuden mulighed for at opsige dine forsikringer med 30 dages varsel til den 1. i en vilkårlig kalendermåned. Du skal dog være opmærksom på, at der pålægges et gebyr for kort opsigelsesfrist. (Du kan se de aktuelle satser her). Du kan læse de specifikke vilkår for opsigelse i dine forsikringsbetingelser.
Hvordan klager jeg over en afgørelse?
Hvis du ikke er enig i vores afgørelse, så kontakt den afdeling, der har behandlet din forsikringssag. Hvis sagen kan løses på denne måde, er det både nemmere og hurtigere for alle parter. Hvis du efter henvendelse til den ansvarlige afdeling fortsat er utilfreds med afgørelsen, har du forskellige klagemuligheder. Læs mere her.