Værd at vide, inden du tegner forsikring
Det er vigtigt for os, at du tegner forsikringer på et oplyst grundlag, og at du føler dig tryg hele vejen igennem beslutningsprocessen.
Som kunde hos os, får du derfor tilknyttet din helt egen personlige forsikringsrådgiver, som i samarbejde med dig, afdækker dine behov og foretager en risikoanalyse, så du får taget de rigtige til- og fravalg. Din personlige forsikringsrådgiver kommer typisk ud på et personligt besøg hos dig inden, du tegner dine forsikringer, for at gennemgå dine policer, så vi i fællesskab kan sikre, at alle dine forsikringsbehov er drøftet og stemmer overens med din aktuelle situation.
Nedenfor har vi samlet en række vigtige informationer til dig, som du også skal vide, før du tegner forsikring hos. Læs mere her.
Vigtige informationer
Der er en række vigtige oplysninger og informationer, du skal have sammen med det forsikringstilbud, du modtager fra os, og som det er vigtigt, at du læser igennem, før du tegner forsikring. Nedenfor kan du se hovedpunkterne i den information, du modtager, og nederst kan du hente et samlet informationsdokument, som indeholder alle nødvendige oplysninger.
- Forsikringer, som du skal have
- Mulighed for dobbelt forsikring
- Fortrydelsesret
- Forsikringens løbetid og opsigelse
- e-Boks
- Aflønning
- Forsikringsformidlere
- Personoplysninger
- Klagemuligheder
- Tilsyn og Garantifond
Lovpligtige afgifter og gebyrer
Som forsikringsselskab er vi pålagt at opkræve en række lovbestemte afgifter, bidrag og gebyrer. Nedenfor kan du hente en oversigt over afgifter mm., som vi er pålagt at opkræve.
Samtykkeerklæring
I forbindelse med, at du tegner forsikringer hos os, giver du samtykke til, at vi må indhente og videregive dine kundeoplysninger. Det gælder både ved tegning og ved overflytning af skadesforsikringer.
Du kan hente formularen nedenfor.
Post i e-Boks
I Gartnernes Forsikring er du automatisk tilmeldt post i e-Boks, og du vil derfor modtage forsikringsoversigter, policer, opkrævninger, rykkere mm. fra os i din e-Boks.
Enkelte dokumenter kan vi stadig kun sende med almindelig post, men vi arbejder på at kunne sende endnu flere dokumenter til e-Boks. Du vil derfor i en periode modtage dokumenter både med almindelig post og i din e-Boks.
Modtag din post sikkert og hurtigt med e-Boks
Ved at sende din post digitalt til din e-Boks kan vi sikre, at du får breve fra os så sikkert og så hurtigt som muligt.
Der er desuden en lang række andre fordele for dig ved at modtage post fra Gartnernes Forsikring i din e-Boks
- Du får policer, opkrævninger, forsikringsoversigter mm. fra os med det samme.
- Du får post fra os det samme sted, som du får digital post fra det offentlige.
- Digital post er sikker og nem.
- Du kan nemt få besked, når der er post til dig i e-Boks.
Få besked, når der er ny post i e-Boks
Vi anbefaler, at du opdaterer dine kontaktoplysninger på din profil i din e-Boks, så du er sikker på at få besked, når der er ny post. Det kan du gøre ved at logge ind på e-boks.dk og vælge "rediger profil" i menuen. Ønsker du hjælp til at få opdateret dine kontaktoplysninger i e-Boks, så kan du kontakte e-Boks support på tlf.nr. 82 30 32 31.
Oplever du problemer med at se post fra os i e-Boks?
Hvis du oplever problemer med at se post fra os i e-Boks, så start med at læse om mulige årsager hertil i vores FAQ - læs mere her.
Løser det ikke problemet, så kontakt os.